• English langage
  • Navigation en langue français

Facebook Linkedin Twitter


Publication « Finding inspiring practices on how to prevent ESL and school disengagement. Lessons from the educational trajectories of youth at risk from nine EU countries »

Vous êtes ici

Ecouter
 

Publication « Finding inspiring practices on how to prevent ESL and school disengagement. Lessons from the educational trajectories of youth at risk from nine EU countries »

Tomaszewsk-Pekata, H., Marchlik, P., Wrona, A. (2017). Finding inspiring practices on how to prevent ESL and school disengagement. Lessons from the educational trajectories of youth at risk from nine EU countries. Anvers : Université d'Anvers.
Dans cette dernière publication (n°6) du programme Reducing Early School Leaving in Europe, les auteurs « ont combiné les résultats des analyses précédentes du projet RESL.eu avec les analyses de données primaires conduisant au développement d'une typologie des trajectoires éducatives et ont illustré les résultats avec les exemples d'histoires de jeunes. »
Consulter la publication n°6 (.pdf, 2.2 Mo)
Consulter toutes les publications du programme Reducing Early School Leaving in Europe (Université d'Anvers, Belgique)